Obrana v hre Divoké kmene
16.05.2012 20:31
V stajniach sa vyrába obrana vo forme :
Ťažkej jazdy – má podobné vlastnosti ako šermiar, ale v prepočte na jednotku sedliackeho dvora má v porovnaní s ním asi o 25% slabšiu obranu. Jej veľkou výhodou je rýchlosť ak si chcemte podporiť vlastné dediny pred útokom alebo pre niekoho iného. Taktiež sa s ťažkou jazdou dá rýchlo farmiť.
Posledná jednotka, ktorou sa dá ako tak brániť sú katapulty ale ich obrana je iba asi tretinová v porovnaní s riadnými obrannými jednotkami.
Ak už na nás ide útok alebo vieme, že zaútočia, tak ich treba dať vyrábať, lebo aj slabá obrana je lepšia ako žiadna.
Ďalšie dôležité súčasti obrany sú:
Kostol – na tomto svete poskytuje kostol obrancom vieru ak sa dedina nachádza v dosahu niektorého vášho kostola. Bez kostola bojujú jednotky o polovicu slabšie.
Opevnenie - zvyšuje základnú obranu, ale aj obranyschopnosť jednotiek, pomocou bonusov, za každý stupeň opevnenia.
Napr. pri hradbách 10 pôsobia tak ako keby ste mali o 44% viac obrancov a na 20 dokonca o 107% viac.
Ak teda máte kostol a hradby na 20 má to taký účinok ako keby ste mali viac ako 4x toľko vojakov ako ich v skutočnosti máte.
Preto pri útokoch na viacero vašich dedín chráňte hlavne dedinu s kostolom, lebo ak vám ho zbúrajú, má to taký následok akokeby vám zabili naraz ½ vojakov vo všetkých dedinách v jeho dosahu (ak tam nemá vplyv iný kostol). Zbúrať kostol ale nie je také jednoduché, treba na to asi 600 katapultov.
Ak máte v dedine paladina so zbraňou, tak zvýši počet jednotiek s takouto zbraňou o 30%. Preto mu dajte takú zbraň (ak ju máte) pre také jednotky ktorých máte najviac. Paladin ovplyvňuje aj podpory, ktoré vám poslali, preto sa skúste dohodnúť, nech vám susedia pošlú paladina so zbraňou, ktorú nemáte a hneď budete mať o 30% viac vojakov.
Navyše ak posielate podporu aj s paladinom, rýchlosť podpory sa zvýši na rýchlosť paladina, teda 10 a vaše jednotky dorazia skoro za polovičný čas.
Ďaľšou dôležitou „obrannou“ budovou je aj keď sa to nezdá, hlavná budova.
Ak na vás permanente útočia a máte dediny na hranici je dôležité mať čo najvyšší stupeň hlavnej budovy a to z toho dôvodu, že čím je silnejšia hlavná budova, tým rýchlejšie dostaviate opevnenie, a teda aj zvýšite svoju obranu.
Ak napríklad pri stupni hlavnej budovy 20 postavíte kompletne zbúrané hradby na 20 za 71 hodín, pri 25 hlavnej to trvá 56 hodín a pri 30 iba 43 hodín.
Medzi obranné jednotky patria:
Pešiaci vyrábaní v kasárňach:
Kopijník – najlepší na obranu proti koňom
Šermiar – dobrá obrana proti proti pechote a lukom
Lukostrelec – dobrý proti pechote a koňom, skoro bezbranný proti lukom
V stajniach sa vyrába obrana vo forme :
Ťažkej jazdy – má podobné vlastnosti ako šermiar, ale v prepočte na jednotku sedliackeho dvora má v porovnaní s ním asi o 25% slabšiu obranu. Jej veľkou výhodou je rýchlosť ak si chcemte podporiť vlastné dediny pred útokom alebo pre niekoho iného. Taktiež sa s ťažkou jazdou dá rýchlo farmiť.
Posledná jednotka, ktorou sa dá ako tak brániť sú katapulty ale ich obrana je iba asi tretinová v porovnaní s riadnými obrannými jednotkami.
Ak už na nás ide útok alebo vieme, že zaútočia, tak ich treba dať vyrábať, lebo aj slabá obrana je lepšia ako žiadna.
Ďalšie dôležité súčasti obrany sú:
Kostol – na tomto svete poskytuje kostol obrancom vieru ak sa dedina nachádza v dosahu niektorého vášho kostola. Bez kostola bojujú jednotky o polovicu slabšie.
Opevnenie - zvyšuje základnú obranu, ale aj obranyschopnosť jednotiek, pomocou bonusov, za každý stupeň opevnenia.
Napr. pri hradbách 10 pôsobia tak ako keby ste mali o 44% viac obrancov a na 20 dokonca o 107% viac.
Ak teda máte kostol a hradby na 20 má to taký účinok ako keby ste mali viac ako 4x toľko vojakov ako ich v skutočnosti máte.
Preto pri útokoch na viacero vašich dedín chráňte hlavne dedinu s kostolom, lebo ak vám ho zbúrajú, má to taký následok akokeby vám zabili naraz ½ vojakov vo všetkých dedinách v jeho dosahu (ak tam nemá vplyv iný kostol). Zbúrať kostol ale nie je také jednoduché, treba na to asi 600 katapultov.
Ak máte v dedine paladina so zbraňou, tak zvýši počet jednotiek s takouto zbraňou o 30%. Preto mu dajte takú zbraň (ak ju máte) pre také jednotky ktorých máte najviac. Paladin ovplyvňuje aj podpory, ktoré vám poslali, preto sa skúste dohodnúť, nech vám susedia pošlú paladina so zbraňou, ktorú nemáte a hneď budete mať o 30% viac vojakov.
Navyše ak posielate podporu aj s paladinom, rýchlosť podpory sa zvýši na rýchlosť paladina, teda 10 a vaše jednotky dorazia skoro za polovičný čas.
Ďaľšou dôležitou „obrannou“ budovou je aj keď sa to nezdá, hlavná budova.
Ak na vás permanente útočia a máte dediny na hranici je dôležité mať čo najvyšší stupeň hlavnej budovy a to z toho dôvodu, že čím je silnejšia hlavná budova, tým rýchlejšie dostaviate opevnenie, a teda aj zvýšite svoju obranu.
Ak napríklad pri stupni hlavnej budovy 20 postavíte kompletne zbúrané hradby na 20 za 71 hodín, pri 25 hlavnej to trvá 56 hodín a pri 30 iba 43 hodín.
Diskusná téma: Obrana v hre Divoké kmene
Neboli nájdené žiadne príspevky.