Aliančný ACS útok a obrana
Podmienky
- maximalny pocet utocnikov: 5
- maximalny pocet flotil: 16
Do tohto poctu sa rataju aj flotily, ktore boli z utoku odvolane, a to až do doby ich navratu na planetu. - pripojena flotila nesmie predlzit dobu do utoku o viac ako 30%
Postup
-
Hráč s flotilou, ktorej utok potrva najdlhšie (v zavislosti od vzdialenosti a zloženia flotily) začne útok.
-
Na stranke Flotila stlači pri utočiacej flotile [Formovanie] a postupne pozve ostatných hračov (vypísaním ich nicku).
Pozvaní hráči dostanú správu - pozvánku k útoku. -
Hráč prizvaný do útoku si pri výbere cieľa, lodi posielanych do útoku vyberie bojovú skupinu (súradnice sa vyplnia automaticky) a pri výbere úlohy zvoli Aliančny útok.
Rýchlosť jeho flotily pri lete k cieľu sa prispôsobí (zniži) zvyšku lodi tak, aby všetky lode prileteli naraz.
Aliančný utok sa da s výhodou použiť aj v prípade jedného hráča. Napr. preto, že nie vsetky lode potrebné k útoku má na jednej planéte, alebo ako (čiastočná) obrana pred zničením celej flotily iným hráčom pri návrate (Falanga) - rozdelenim útoku na flotily, ktorých prípadným zničením nepresiahne šanca na mesiac 20%. Ďalším využitím môže byť pribrzdenie (až pozastavenie) útoku.
Poznamky k Aliancnemu utoku- Doba návratu každej jednej flotily z boja je dana len percentom rýchlosti, nastaveným pri jej štarte. Ak teda hráč vyšle po sebe do ACS útoku dve rovnaké flotily s rovnakým percentom rýchlosti, vrátia sa naraz!
- Ak je doba letu pripojenej flotily dlhšia (najviac o 30%), ako doba letu ostatnych, doba letu všetkých lodí sa predĺži.
- Každú flotilu je možne z Aliančného útoku odvolať samostatne. Nie je možne naraz odvolať celý útok. Po odvolani pozývajucej flotily útok prebieha aj ďalej, ale už nie je možne pripájať ďalšie lode.
- Každý účastník útoku vidi v Prehľade všetky zúčastnené flotily.
-
Aj v takomto prípade je možné z planety ukoristiť maximálne 50% surovín, ktoré sa jednotlivým hráčom rozdelia podľa kapacít ich nákladneho priestoru.
Aliančná ACS obrana
Podmienky- aliancnu obranu mozno poskytnut len tomu, kto je v rovnakej aliancii, alebo je v zozname priatelov
- maximalny pocet obrancov (okrem hraca, ktoremu sa obrana poskytuje): 5
- maximalny pocet flotil (okrem flotily hraca, ktoremu sa obrana poskytuje): 16??
Postup
- Hrac pri odosielani flotily na branenu planetu a vyberie ulohu Aliancna obrana. Pri tom urci cas podpory, teda dobu, aku lode na obeznej drahe planety braneneho hraca stravia (0 - 32 hod). Dlhsia doba znamena vacsiu spotrebu deuteria.
- Braneny hrac moze s pomocou Aliancneho skladu deuterium braniacim flotilam doplnat (Budovy - Aliancny sklad - [Start zasobovacich rakiet]) a predlzit tak dobu Aliancnej obrany.
Kazda uroven aliancneho skladu umoznuje poslat naviac 10k deuteria.
[/list=1]
Spotreba deuteria pri obrane
Poznamky k Aliancnej obrane
- Maly transporter: 5 DEU/hod
- Velky transporter: 5 DEU/hod
- Lahky stihac: 2 DEU/hod
- Tazky stihac: 7 DEU/hod
- Kriznik: 30 DEU/hod
- Bojova lod: 50 DEU/hod
- Kolonizacna lod: 100 DEU/hod
- Recyklator: 30 DEU/hod
- Spionazna sonda: 0.1 DEU/hod
- Bombarder: 100 DEU/hod
- Devastator: 100 DEU/hod
- Hviezda smrti: 0.1 DEU/hod
- Bojovy kriznik: 25 DEU/hod
- Hrac, ktory vyslal letku na Aliancnu obranu ju moze kedykolvek odovlat (nezavisle na tom, ci sa braneny hrac pokusil predlzit dobu podpory pomocou aliancneho skladu).
- Pri odvolani flotily sa deuterium urcene na jej udrzanie na obeznej drahe nevracia.
- V pripade utoku na branenu planetu ho v Prehlade vidi len vlastnik planety.
-
Ak hráč zautočí na planetu, kde robi Aliancnu obranu, budu jeho lode bojovat proti sebe.
Poznamky- Kazda zucastnena letka moze mat inu uroven technologii (zbrojarske, stity, pancierovanie). Pri simulacii je dobre na to pamatat.
- Bitevnu spravu dostanu vsetci zucastneni. Ako prvy (vlavo) je vzdy ten, kto pozyval do utoku (Aliancny utok), alebo vlastnik branenej planety (Aliancna obrana).
[list=1]